Az amerikai énekesnő beállított egy sajátos rekordot a március 23-án megjelent MDNA című albumának eladásaival. A Nielsen Soundscan 1991 óta tartó tevékenysége alatt az MDNA a legnagyobb visszaesést produkálta az első hétről a másodikra, százalékban mérve kizárólag a No. 1 albumokat tekintve. Mint ismeretes az MDNA első helyen nyitott a Billboard 200-on 359 000 darabos értékesítéssel, majd a második hétre a 8. helyre csúszott vissza 48 000 példánnyal, ami 86,6 %-os visszaesés (jelenleg a 18. helyen van). Ez meghaladta az addigi „nyertes” Lady Gaga mutatóját, akinek Born this way című lemezének eladási darabszáma 84,3 %-kal csökkent az első hétről a másodikra. (1,11 millióról 174 000-re). Amúgy mindkét esetben meg van a jó oka annak, ami történt és mindkettő várható volt. Madonna albumánál sokat dobott a forgalmon, hogy árusították azt CD + koncertjegy csomagban is, Lady Gaga-nál pedig az Amazon 99 centes akciója vitte fel, amúgy nem reális magasságba az eladásokat (utóbbiról bővebben itt olvashatsz). Szóval ilyen előzmények után várható volt a nagymértékű csökkenés, főleg, hogy Madonna esetében nem beszélhetünk nagy slágerről sem, ami húzná magával az eladásokat, illetve komolyabb marketingkampány sem volt.
Amúgy általában elmondható, hogy a legtöbb sztár albumának - amely No. 1 volt, vagy legalábbis közelében - 60-80 %-kal esnek az értékesítési mutatói a második héten. Ez különösen igaz olyan lemezekre, amelyek esetében jelentős előrendelések voltak, szokatlan marketingkampánnyal vitték piacra, vagy egy szűk rajongói réteget céloznak meg (pl. a Meshuggah új albuma a 17. helyről a 131-re esett vissza), valamint általában az első héten, illetve előtte a legnagyobb felhajtás az album körül, az emberek érdeklődése is ekkor a legélénkebb. Érdemes még hozzátenni, hogy a lemezvásárlók többsége valószínűleg rajongó - ugyanis rajtuk kívül nem sok elvetemült lehet, aki ilyen dologra pénzt áldoz - akiknek fontos, hogy minél előbb birtokukba kerüljön az album, ezért is az első heti eladások a legnagyobbak, ami persze a hőskorszakban nem volt mindig így. De most többnyire így van, ezért a slágerlisták már nem is olyan izgalmas dolgok.