HTML

Rockhaven

Ezen a blogon elsősorban underground zenekarokkal (főleg rock, metal) és lemeziparral, zeneüzlettel kapcsolatos híreket olvashatsz.

Friss topikok

Címkék

200 (14) 2011 (12) 2012 (74) 2013 (15) 2014 (2) 21 (2) a (3) acta (2) adele (3) aftershock (3) against (3) album (79) all (7) amazon (3) amerika (4) and (12) atv (2) bakelit (3) baroness (4) bees (3) behind (6) bevétel (2) bevételek (3) billboard (20) bizkit (2) bizottság (2) blind (2) blood (2) bolt (3) borító (2) born (4) brit (3) britannia (3) budapest (5) bulls (2) buzz (4) by (5) carey (2) cavalera (2) cd (3) chili (3) chino (2) chris (2) circle (2) cobra (3) converge (7) cowell (2) dal (3) danny (2) day (5) days (3) de (3) deftones (6) devo (2) digitális (7) dokumentumfilm (2) doomriders (5) down (3) eladás (11) eladások (18) első (3) emi (6) enslaved (2) ep (2) értékesítés (5) eu (2) európa (29) európai (5) faktor (4) felvásárlás (3) felvétel (2) fesztivál (4) fighters (2) fire (4) foo (2) freak (3) gaga (3) germany (3) go (3) godsmack (2) gojira (2) gold (2) google (2) grammy (2) grand (2) green (8) használt (2) hell (2) hero (3) high (4) hmv (2) hot (3) houston (2) hunter (10) ifpi (3) illegális (3) im (3) in (4) inspired (2) itunes (5) james (5) jog (3) kalózkodás (3) keenan (5) kiadás (2) kislemez (2) klub (2) koloss (11) koncert (20) korn (2) lady (3) leave (6) lemez (11) lemezipar (4) lemezkiadó (2) letöltés (5) limp (2) linkin (2) lista (3) lite (2) live (4) living (2) love (6) machine (3) made (3) madonna (2) magyarország (2) magyar digitális zeneértékesítés online letöltés mobil előfizetés ad supported modell (3) manson (4) marilyn (4) második (2) mastodon (17) mastodon the hunter album 2011 (2) max (2) maynard (5) mdna (2) megaupload (2) melvins (5) meshuggah (13) metallica (3) morello (2) moreno (2) motorhead (2) motörhead (2) mp3 (12) music (8) myself (2) mysteriis (3) nagy (3) nightwatchman (3) no (2) női (2) not (2) nyár (5) of (4) offspring (6) on (7) online (6) osborne (2) osbourne (2) park (2) peppers (3) perfect (2) pipa (2) protest (3) publishing (3) puke (3) rage (3) rage against the machine koncert los angeles la rising 2011 memorial coliseum (3) rammstein (3) rebel (3) record (2) red (3) redigi (2) régi (2) riaa (3) rock (3) rtl (2) scion (2) self (2) simon (2) single (6) slayer (2) sony (7) sopa (2) soulfly (3) soulfly max cavalera új album 2012 (2) split (2) spotify (3) spotify facebook f8 on demand music streaming együttműködés (2) store (3) streaming (5) szám (2) szerzői (3) taylor (2) the (34) things (2) titled (2) to (2) tom (2) tom morello the nightwatchman world wide rebel songs új album 2011 (3) tool (7) top (3) torrent (2) tour (4) turné (51) új (76) universal (7) usa (12) válogatás (2) vermis (3) villain (3) vinyl (6) volition (2) warner (2) way (2) we (7) whitney (2) wide (3) with (3) world (3) x (4) yellow (4) you (4) zene (6) zeneértékesítés (2) zenekarok (2) Címkefelhő

Ez sem volt csodaszer - Az "on air on sale" stratégia

tamibasi 2011.11.08. 19:24

Még 2011 januárjában jelentette be a Universal Music UK és a Sony Music UK, hogy egy új taktikát vetnek be a kalózkodás negatív hatásai ellen, illetve főleg az online zenevásárlások növekedésének ösztönzése érdekében. Ez volt az „on air on sale” stratégia, ami azt jelenti, hogy egy-egy single azonnal megvásárolható, amint az adásba kerül a rádióban, vagy a tévében. Ennek újdonsága ez az azonnaliság volt, ugyanis ez korábban általában úgy működött, hogy a single (akár több is) egyfajta promóciós eszköz volt, amivel keresletet akartak teremteni a később megjelenő albumhoz. Egy single akár hat héttel korábban is hallható volt, minthogy megvásárolható lett volna. (Természetesen kivételek mindig voltak és lesznek is.) Egy single rádióban, vagy tévében való lejátszása és boltban való megvásárolhatósága közötti időben pedig sokan egyszerűen csak nem tudtak várni és inkább illegális megoldások után néztek. Ezt a jelenséget volt hivatott megszüntetni, legalábbis csökkenteni ez az új modell. Tehát, mivel hogy manapság már a tegnap is késő, gondolták a fent nevezett kiadók, hogyha azonnal megvehetők az épp csak pillanatokkal korábban a rádióban hallott dalok, ezzel növelhető az általuk generált bevétel. Októberi jelentések szerint azonban ez a dolog sem lett az a gyógyír, ami egy csapásra megoldja (ilyen nem is létezik) a zeneértékesítés bajait. A Sony UK közzé tette, hogy felhagy ennek a modellnek a kizárólagos alkalmazásával és helyette minden énekes, zenekar lemezét külön egységként kezeli és olyan stratégiát alkalmaz, ami az adott albumnak a legjobb. (Bölcs gondolat.) Hogy pontosan mit is várt ez a kettő kiadó, tehát, hogy mihez képest teljesített rosszul a modell, azt nem tudom. A siker elmaradásának okaként többen említették azt, hogy nem volt megfelelő reklámja az új stratégiának, rengetegen nem is tudták, hogy akár azonnal is megvehető egy új single, illetve, hogy a négy major kiadó nem fogott össze egy átfogó intézkedéshez (a Warner és az EMI nem vett részt ezen új taktika alkalmazásában). Bizonyos szereplőknek persze hátrányos lehetett az „on air on sale”. Ezek pedig a rádiók, tévék, akiknek így egy értékes marketingeszköz esett ki az eszköztárukból, mivel nekik egy új single bemutatása mindig is különleges alkalom volt. Persze azt így is be lehet mutatni széles körben (be is kell, mivel egy átlag zenefogyasztó nem megy a zene után, a zene megy hozzá), csak ilyen esetben már nem olyan exkluzív a dolog, mivel a rádióban való meghallgatása helyett akár azonnal meg is vehetem, így e médiumok helyzete már nem olyan kitüntetett. (De ez nem akkora probléma, mert ugye kettő nagykiadó nem alkalmazta ezt a stratégiát, és a többiek is visszavettek a lendületből.)

Tehát úgy néz ki, hogy ez az új modell nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket bizonyos okokból, de a benne található felismerések mindenképpen fontosak: a régi stratégiákat alaposan újra kell gondolni és az embereknek pedig minden azonnal kell (én továbbra is ezt mondom), nem akarnak várni. Talán épp ezért és az elkényelmesedettség, a minőség iránti igény valamint a divatok iránti fogékonyság miatt „vehetők” rá egyszer az emberek, hogy közvetlenül, vagy közvetve fizessenek a zenéért. Az „on air on sale” a modellt semmiképp sem szabad a kukába dobni, sőt tovább kell gondolni. A mindent elsöprő siker tehát még várat magára, de a próbálkozás mindenképpen értékelendő.

Címkék: online air on sale single zeneeladás

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockhaven.blog.hu/api/trackback/id/tr283364179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balazsszalab 2011.11.11. 21:46:45

Hát nem is tudom, de szerintem logikus, hogy a single-t előbb is lehet már árusítani, mint a nagylemezt. Most, hogy már egyből akkor meg lehessen venni, amikor még először hallottam? - hát ebben nem vagyok biztos, hogy van-e értelme. Nekem nincs olyan előadóm, akinek gondolkodás nélkül megvenném akármelyik számát. Többször meghallgatva tudom csak leszűrni, mi az értékes belőle.

tamibasi 2011.11.12. 10:26:49

@balazsszalab: Ebben van igazság, de biztosan vannak rajongók akiknek mindegy, csak a kedvencük legyen az előadó és már meg is veszik. Szóval valószínűleg többnyire úgy van, ahogy mondod, az embereknek idő kell mire megkedvelnek egy számot, amire kialakul bennük a hiányérzet azután az adott dal után és hogy vásárláson törjék a fejüket. Valahol olvastam, egy szakember mondta, hogy általában két hét kell mire bekerül a köztudatba egy új dal.
süti beállítások módosítása