A Youtube október 16-án jelentette be, hogy a következő hetekben útjára indítja a Merch Store nevű szolgáltatását, ahol pl. zenéket, és a zenekarokhoz kötődő csecsebecséket (merchandise) is lehet vásárolni. Ez nem is olyan rossz ötlet, mivel havonta kb. 800 millió ember látogatja a videómegosztó oldalait, így egy elég nagy tömeg érhető el rajta keresztül. Persze az kérdéses, hogy ez a fizetős bolt mennyire érinti meg a felhasználókat, akiknek a Youtube-ról elsőként az ingyenesség jut eszébe. A szolgáltatást különböző cégekkel együttműködve biztosítja majd a Youtube. A zenéket pl. az iTunes és az Amazon révén lehet megvenni, a koncertjegyeket, merchandise-t pedig a Topspinen keresztül. Ezen termékek összessége pedig az énekesek, zenekarok Youtube csatornáin lesz megtalálható. Számukra, illetve kiadóik számára ez mindenképpen új tapasztalat lesz, és ha működik, sok szereplő jól járhat vele. Az összforgalmat csak növelheti ez az együttműködés, illetve annak szerkezetén módosíthat. Azért is jó lépés ez, mert mostanában mindennek egy helyen kell lennie, ezt szeretik az emberek és persze az sem mindegy, hogy hol van a minden. Olyan helyre kell kerülnie az ilyen boltoknak, ahol nagy eséllyel mindenki jár és így felfigyel e termékekre, lényegében így szinte a szájába adva azt az embereknek. Kíváncsian várom a fejleményeket!