Ezt az új rendszert május 20-án állították szolgálatba, amely két listát fog közölni: az 50 leghallgatottabb dalt a Spotify-on (Spotify 50), valamint az 50 közösségi oldalakon legtöbbször megosztott dalt (Social 50). A listák országra lebontva lesznek elérhetők mind a 28 államban, ahol a streaming szolgáltató jelen van és mindig hétfőn délben lesznek frissítve. A Spotify nemrégiben olyan adatokat is elkezdett közölni, hogy egy-egy dalt mennyien hallgattak meg (tehát olyan számok esetében is van információ, ami mondjuk, nem kerül be a top 50-be), amelyre még nem volt példa a szolgáltatás történetében.
Az ilyen jellegű listák izgalmasak lehetnek, hiszen valós időben mutatják hogyan is állnak a dolgok a zene világában, mik a menő dalok, miket hallgatnak az emberek leginkább azon a héten. Mivel ez lényegében teljesen automatikus folyamat, jóval gyorsabb és naprakészebb, mint a fizikai hanghordozók eladásairól készített statisztikák, illetve amíg ez azt mutatja, hogy milyen zenéket vásárolnak az emberek, a Spotify listája azt, hogy mit hallgatnak. Lényeges különbség, ami sokat segíthet, illetve pontosabb képet adhat, mondjuk a szervezőknek abban, hogy melyik előadóra, együttesre lehet igény leginkább egy adott időszakban, az adott országban.
A Spotify amúgy jelentős kedvezménnyel próbálja elcsábítani a diákokat. 50%-ot enged a Spotify premium szolgáltatás árából brit tanulóknak, ha van NUS (National Union of Students) extra kártyájuk, ezzel természetesen keresletet generálva a kártya iránt is. Ésszerű lépés, hiszen a fiatalok jelentik a legnagyobb csoportot a felhasználók között. A reklámfilm alább megtekinthető.