A hír valószínűleg nem túl újszerű még egy alkalmi zenehallgatónak sem, de közelebbről megvizsgálva azért árnyaltabb a kép. Tehát összességében csökkentek az albumeladások az USA-ban, méghozzá 4,4 százalékkal 218,4 millió darabra 2012 első kilenc hónapjában 2011 azonos időszakához mérve és szintén nem meglepő módon a CD értékesítések drámai csökkenésének köszönhetően. A nemrégiben 30. születésnapját ünneplő formátumból 129,7 millió példányt adtak el idén a tavalyi 151,6 millióhoz képest (minden esetben 2011 és 2012 első kilenc hónapjára vonatkoznak az adatok). Eme jelentős visszaesés mellett a digitális albumok forgalma 15,3 százalékkal növekedett 85,5 millió darabra, illetve a bakelitek eladásai is jelentősen emelkedtek, egész pontosan 16,3 százalékkal 3,2 millióra, de azok még így is csak egy szűk piaci szegmenst jelentenek, az USA albumpiacának 1,5 %-át. Kilenc hónap után továbbra is Adele vezeti az lemezeladási listát, 21 című anyagából négy millió ment el idén az USA-ban, összesen pedig 9,85 millió 2011 februárja óta.
A digitális single eladások növekedtek (nem tudom fizikailag léteznek-e még?) és először történetük során kilenc hónap alatt átlépték az egy milliárdos álomhatárt, ez 6 százalékos emelkedés a tavalyi 951,7 millió darabhoz képest. Single eladásokban Gotye Somebody I Used To Know című dala büszkélkedhet a legmagasabb számmal, összesen 6,5 millió vettek meg belőle.
A lemezkiadók piacán a Universal Music Group maradt a legnagyobb terjesztő 29,83 százalékos piaci részesedéssel az albumokat és a track equivalent albumokat számba véve (track equivalent album, TEA: a single formában, önmagában értékesített dalok albumokká konvertálásának módja, minden 10 eladott dalt egy albumnak számítanak), mögötte pedig 1 százalékkal lemaradva jön Sony Music. Ha csak az albumokat vesszük figyelembe (TEA nélkül) akkor a Sony vezet 32 %-kal, míg a Universalnak csak 26 %-os részesedése van. Az utóbbi a single eladásokban megfigyelhető 6 százalékos előnyének köszönhetően vezeti a listát, ha a hagyományos és a track equivalent albumokat együtt számítjuk.
Ha a lemezek azon jellemzőit nézzük, hogy azok mikor jelentek meg, akkor azt láthatjuk, hogy továbbra is a régi albumok (catalog albums) alakítják a CD eladásokat. E kategóriába tartozó korongokból 3,7 százalékkal többet adtak el (110,5 millió darab) mint tavaly az első kilenc hónapban, miközben az újonnan megjelent lemezek értékesítése 11,5 százalékkal esett 107,8 millióra (121,9-ről). Ugyan tehát a régi albumok nagyobb arányt képviselnek az eladásokban, mint az új megjelenések (először a Soundscan történetében), de vezetésük csökkent mivel 2012 első hat hónapját nézve 5,4 százalékkal álltak jobban, mint 2011 azonos időszakában, addig az idei első kilenc hónapot hasonlítva a tavalyihoz már csak 3,7 százalékkal.