Az 54. Grammy gálán hat díjat kapott és természetesen a BRIT Awards-on is remeklő brit énekesnő lemezeladásai ismét az egekbe törnek. A Grammy utáni héten (február 13-19) 21 című albumából 730 000 darab kelt el az USA-ban, ez az előző héthez képest 207%-os növekedés. Az album megjelenése óta, azaz 52 hete a Billboard 200-on van, ebből 21 héten keresztül első volt, ahogy most is az. A megjelenés utáni első héten 352 000 példány fogyott belőle az Egyesült Államokban, azóta pedig összesen 7 353 000 darab. Hazájában szintén rendkívül népszerű (arányaiban talán népszerűbb is, mint az USA-ban), 208 000-es eladással debütált a 21, azóta pedig több mint négy milliót adtak el belőle Nagy-Britanniában. Természetesen első lemeze, a 19 értékesítési mutatói is javultak, azzal jelenleg a negyedik a Billboard 200-on 87 000 eladott példánnyal, ami 144%-os növekedés eredménye (122 hete van a listán). Három single-jének összeladásai elérték a 709 000-et az USA-ban, a Rolling in the deepből 271 000 fogyott (+ 144% az előző héthez képest), a Set fire to the rainből 254 000 (+ 36%), a Someone like you-ból pedig 183 000 (+ 44%). Amúgy a cikk írása közben hallgattam meg először egy Adele dalt, így egy éves lemaradásom hoztam be, de közben kiderült, hogy nem meglepő módon már itt-ott többször is hallottam pl. a Rolling in the deep-et, csak nem tudtam, hogy Adele dala és hogy ez az új sláger. Ez is mutatja, hogy az ilyen jellegű előadók elől nem lehet elbújni, annyira erős a marketingjük, hogy akkor is ismeri bizonyos dalait valaki, ha amúgy sosem akarta.
A brit énekesnő eladásainak jelentős élénkülése megmutatta, hogy nem csak a halál (mint ahogy pl. Whitney Houstonnál) a jó üzlet, hanem a díjátadókon való jó szereplés is rendkívül nagy hatással lehet a lemezeladásokra. Bár szerintem továbbra is Whitney Houston lemezeinek eladási eredményei a legelképesztőbbek, annak ellenére, hogy Adele albumaiból és dalaiból számszerűleg több kelt el, de általában „csak” 50-200% körüli növekedés eredményeként, miközben Houston kiadványainak értékesítési mutatói egyik Billboard hétről a másik több ezer százalékkal emelkedtek, Greatest hits című albumának esetében pl. majdnem 7000%-kal. Szóval ez a másik eszköz (rangos díjak), amivel lehet növelni, manipulálni a lemezek eladásait és szerintem ez az egyik legfontosabb funkciója is ezeknek a díjátadóknak.