Ezt néhány nappal ezelőtt Ken Parks a cég egyik vezető beosztású alkalmazottja osztotta meg a sajtóval. Ez jelentős növekedés, ugyanis 2011 júniusában még csak 1,54 millió előfizetője volt a szolgáltatásnak. Azóta azonban már sikerült belépniük a világ legnagyobb lemezpiacára, az USA-ba és nem mellékesen tavaly szeptember óta élő együttműködésük van a Facebookkal. Előbb az USA-nak köszönhetően elérték a kétmilliós határt, majd a Facebook dobott egy hatalmasat ezen a számon. Jelenleg a Spotify felhasználók 20 százaléka fizet (tavaly márciusban még 5 % volt ez az arány) az ott történő zenehallgatásért és Parks elmondása alapján előfizetőik több mint fele 30 év alatti (ez amúgy nem meglepő, de mindenképpen jó). Kétféle fizetős csomag létezik, a Spotify Unlimited 4,99 euró/dollár/font megfizetése után reklámmentes, korlátlan zenehallgatást kínál, a Spotify Premium pedig 9,99 euró/dollár/font összegért cserébe az előzőeken felül offline módot, jobb hangminőséget, exkluzív tartalmakat és okostelefonos hozzáférést is tartalmaz.
Természetesen nem minden zenekar/kiadó elégedett a szolgáltatással, tavaly pl. a Century media (metálkiadó) otthagyta a Spotify-t, mert nem kaptak elég pénzt, a hagyományos zeneértékesítésük pedig jelentősen csökkent azokban az országokban, ahol elérhető a streaming szolgáltatás (jelenleg 12 országban). Adele és a Coldplay pedig nem engedte streamelni legújabb lemezeit, mert az negatívan befolyásolná a hagyomány eladásokat, bár valószínűleg a Coldplay végül engedélyezni fogja, hogy a Spotify használja a dalokat (miután már meg volt a nagy vásárlási láz a boltokban). A Spotify modellje amúgy már nyereséges, a hivatalos adatok szerint 2010-ben 59 millió euró volt a bevételük és 4 millió a profitjuk, valamint 45 millió eurót fizettek a jogtulajdonosoknak. A tavalyi boom után érdeklődve várom a 2011-es pénzügyi eredményeket!