A sokak által egyszerűen csak utált (esetleg irigyelt) Justin Bieber korunk egyik megkerülhetetlen popzenei produkciója, bizonyos tekintetben Lady Gaga-val is egy súlycsoportban említhető. A negatív hangok többsége persze a fiatal felnőttek, illetve felnőttek csoportjából kerül ki, ez nem is meglepő, de maga a termék nem nekik készült, hanem a tinédzsereknek (főleg a lányoknak), ők pedig annak rendje és módja szerint imádják azt. A náluk idősebbek pedig kitűnően végzik azon feladatukat, hogy beszéljenek róla és leszólják az énekest, ezzel is reklámozva őt. Amúgy egy ilyen produkció esetében sosem a zenén van a legnagyobb hangsúly, így ha csak azt értékeljük, elemezzük számos egyéb, annál fontosabb területet kihagyunk. Megkockáztatom, hogy az előző generációk kedvenc zenekarairól is hasonlóan lesújtó véleménnyel voltak az akkori felnőttek. Ez a dolgok rendje. Hogy kevésbé szubjektív dolgokról is szó essék, e fiúnak november 1-jén jelent meg a második stúdiólemeze Under the mistletoe címmel, természetesen első helyen nyitott a Billboard 200-on, 210 000-es első heti értékesítéssel. 2010-ben kiadott első lemeze is listavezető volt és 283 000 darabot adtak el belőle egy hét alatt. Új albumából valószínűleg még sok el fog fogyni, mivel közeleg a karácsony (azt nem is véletlenül adták ki most). A nemrégiben tartott MTV EMA díjátadón őt választották a legjobb férfi (?) előadónak, persze az ilyen díjak szakmai (inkább marketing) értékéről egy külön bejegyzésben is lehetne értekezni. A Facebook oldalát több mint 37,7 millióan lájkolták, ezzel maga mögött tudhatja pl. Beyoncét, Britney Spears-t, Katy Perry-t, a Coldplay-t és Madonnát is (bár ez köszönhető a rajongótábor összetételének, életkorának is). Amiben viszont egy lapon említhető a jelen legnagyobb pop attrakciójával, Lady Gaga-val, az az, hogy Jusitn Bieber nemrégiben elsőként érte el a kétmilliárdos nézettséget a Youtube-on (az egy milliárd Gaga nevéhez fűződik), átlagban havi 94 milliós letöltéssel. Ez a két milliárd természetesen az összes videójára együttesen értendő, és nem azt jelenti, hogy két milliárdan látták, hanem, hogy ennyiszer töltötték be a videóit, pl. a Baby-t 659, a Never say nevert 278, a One Time-ot 275 milliószor. A Youtube-on egy „j” betűt beírva (az előzőekből is következően) már Bieber javaslatokat dob ki, a Google-ba „ju”-t beírva is csak a Juventus előzi meg. Harmadik nagylemeze sem fog sokat váratni magára, az már 2012-re be is van tervezve. Így kell ezt csinálni, addig ütni a vasat, amíg meleg.
FRISSÍTÉS: Az Under the mistletoe című lemezből 2011 végéig összesen 1 245 000 darabot adtak el az USA-ban (ezzel a 8. legjobban fogyó album volt).